REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO STORIA
I. Postanowienia ogólne
Właścicielem oraz administratorem sklepu internetowego https://storia.com.pl/ działającego pod adresem Prusiek 58a, 38-504 Prusiek jest: Claudia Fryś prowadząca działalność gospodarczą pod nazwą Storia Claudia Fryś; NIP: 687 198 48 53, REGON: 529832171.
Kontakt ze sklepem internetowym jest możliwy pod numerem telefonu +48 690 192 622, lub pod adresem e-mail: storia.com.pl@gmail.com od poniedziałku do piątku w godz. od 9:00 do 17:00.
Regulamin określa w szczególności zasady korzystania przez klientów ze sklepu internetowego, sposób składania zamówień oraz ich realizacji, sposób oraz terminy dostawy produktów, odstąpienie od umowy i tryb postępowania reklamacyjnego.
II. Definicje
Sklep internetowy – sklep internetowy dostępny pod adresem https://storia.com.pl/ w którym użytkownicy mogą drogą elektroniczną dokonywać zakupów produktów.
Administrator, zwany usługodawcą lub sprzedającym – podmiot świadczący usługi sprzedaży wyłącznie za pośrednictwem sklepu internetowego na zasadach określonych w niniejszym regulaminie, Claudia Fryś, Prusiek 58 a, NIP: 687 198 48 53, REGON: 529832171.
Klient – osoba fizyczna, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której prawo przyznaje zdolność prawną zawierająca umowę ze sprzedawcą.
Konsument – osoba fizyczna dokonująca ze sprzedawcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
Umowa sprzedaży – umowa zawierana na odległość pomiędzy klientem a sprzedawcą za pośrednictwem sklepu internetowego, której przedmiotem jest zakup produktu.
Produkt – produkt, który klient nabywa za pośrednictwem sklepu internetowego.
Konto klienta – zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym sprzedawcy, w którym gromadzone są informacje na temat klienta w tym informacje adresowe oraz historia zamówień.
Koszyk – element sklepu internetowego, za pomocą którego klient określa szczegóły zamówienia w szczególności takie jak: ilość i rozmiar produktów, adres dostawy, dane do faktury, sposób dostawy, dokonanie wyboru płatności.
Formularz rejestracji – formularz dostępny w Sklepie internetowym umożliwiający utworzenie konta klienta.
Dzień roboczy – jeden dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
III. Zawarcie umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną
Sprzedający oświadcza, iż jest dystrybutorem produktów, których sprzedaż oferuje za pośrednictwem sklepu internetowego oraz że posiada wszelkie wymagane zgody i upoważnienia od producentów sprzedawanych marek, na podstawie których prowadzi sprzedaż.
Sprzedający prowadzi sprzedaż na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej i poza granicami kraju.
Warunkiem złożenia zamówienia w sklepie internetowym przez klienta jest zapoznanie się z niniejszym regulaminem i akceptacja jego postanowień w czasie realizacji zamówienia.
Informacje o produktach prezentowane na stronach internetowych sklepu internetowego nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów kodeksu cywilnego; stanowią zaproszenie do zawarcia umowy sprzedaży. Najpóźniej w chwili wyrażenia przez konsumenta woli związania się umową na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa konsumentowi – w sposób jasny i zrozumiały – zostaną przekazane informacje w zakresie określonym w art. 12 ustawy o prawach konsumenta.
Wszystkie produkty oferowane w Sklepie internetowym są nowe, wolne od wad fizycznych, zostały legalnie wprowadzone na polski rynek.
Złożenie zamówienia stanowi ofertę w rozumieniu kodeksu cywilnego, złożoną sprzedawcy przez klienta.
Klient może złożyć zamówienie przez 24 godziny na dobę za pośrednictwem strony sklepu internetowego.
Klient może dokonać zakupu produktów bez rejestracji. Klient składa zamówienie wskazując w koszyku sposób odbioru i płatności za zamówienie i inne dane niezbędne do realizacji zamówienia takie jak: imię i nazwisko, adres e-mail, tel. kontaktowy, adres zamieszkania i adres dostawy.
Umowa o świadczenie usługi elektronicznej polegającej na umożliwieniu klientowi złożenia zamówienia zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą złożenia zamówienia albo zaprzestania jego składania przez klienta.
Administrator, niezwłocznie po otrzymaniu zamówienia, przesyła na wskazany adres e-mail klienta potwierdzenie złożenia zamówienia.
Z chwilą otrzymania od administratora potwierdzenia na wskazany przez klienta adres e-mail zawiera on z administratorem umowę sprzedaży produktów objętych zamówieniem.
Zamówienie produktów jest możliwe jedynie przez zaakceptowanie niniejszego regulaminu przez klienta. Klient w chwili zaakceptowania regulaminu jest związany jego treścią.
Sklep internetowy zastrzega możliwość czasowej niedostępności produktów w zamówionej przez klienta kolorystyce, rozmiarze lub ilości. Informacja o czasowej niedostępności produktów zostanie udostępniona na stronie sklepu internetowego.
Sprzedający zastrzega, iż zdjęcia prezentujące produkty umieszczone na stronie sklepu internetowego mają charakter informacyjny i mogą nie oddawać w całości rzeczywistego wyglądu produktów ani nie pokazywać wszystkich szczegółów.
Realizacja zamówienia złożonego rozpoczyna się w dni powszednie po godzinie 17:00, a w soboty, niedziele i święta rozpoczyna się najbliższego dnia roboczego.
Jeżeli administrator nie może zrealizować zamówienia z powodu niedostępności zamówionych produktów nie później niż w terminie 30 dni od dnia zawarcia umowy, musi zawiadomić o tym klienta i jeżeli otrzymał zapłatę zwrócić całą otrzymaną od klienta kwotę pieniężną.
Klient zobowiązany jest do niedostarczania treści zabronionych przez przepisy prawa, np. treści propagujące przemoc, zniesławiających lub naruszających dobra osobiste i inne prawa osób trzecich.
IV. Odstąpienie od Umowy
Konsument, który zawarł umowę na odległość, ma prawo do odstąpienia od umowy bez podania przyczyny oraz bez dodatkowych kosztów, składając stosowne oświadczenie na piśmie, w terminie 14 dni. Termin ten jest terminem nieprzekraczalnym i liczy się od dnia objęcia rzeczy w posiadanie przez konsumenta lub osobę przez niego wskazaną, niebędącą przewoźnikiem, przy czym jeżeli umowa obejmuje wiele rzeczy dostarczonych osobno, w częściach lub partiami od momentu objęcia w posiadanie ostatniej partii, części a gdy umowa dotyczy rzeczy dostarczanych regularnie przez czas oznaczony – od dnia objęcia w posiadanie pierwszej rzeczy. W przypadku pozostałych umów termin na odstąpienie od umowy przez konsumenta biegnie od dnia jej zawarcia. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia, przed jego upływem na adres usługodawcy. Wraz ze zwrotem towaru konsument powinien przedstawić dowód zakupu dla celów księgowych.
Sprzedający zwraca wszelkie dokonane przez konsumenta płatności w terminie 14 dni od dnia otrzymania od konsumenta oświadczenia o odstąpieniu od Umowy, wraz z kosztami dostarczenia produktów. Przedsiębiorca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
Zwrot produktów przez konsumenta powinien nastąpić w terminie 14 dni od dnia odstąpienia od umowy. Zakupiony produkt należy zwrócić na adres usługodawcy.
Zgodnie z artykułem 38 ustawy o prawach konsumenta, prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje konsumentom w odniesieniu do umów:
o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy;
w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
w której konsument wyraźnie żądał, aby przedsiębiorca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli przedsiębiorca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania konsument żądał, lub dostarcza rzeczy inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub rzeczy;
w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;
zawartej w drodze aukcji publicznej;
o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.
IVa. Zwroty
Zwroty będą akceptowane tylko wtedy, kiedy na towar będzie nienaruszony, oryginalnie ometkowany i nie będzie na nim śladów użytkowania.
Klient może dokonać zwrotu towaru zarówno jako zarejestrowany i niezarejestrowany użytkownik.
Jeżeli klient jest zarejestrowanym użytkownikiem, w celu dokonania zwrotu powinien się zalogować do swojego konta za pomocą swojego adresu mailowego oraz hasła i dokonać zwrotu poprzez wybór odpowiedniego towaru w zakładce „Zamówienia” (przycisk: “zwrot”).
Przy dokonaniu zwrotu, klient wybiera gabaryt przesyłki i punkt odbioru. W zależności od jej wielkości, koszt przesyłki będzie się różnić (należy wybrać odpowiedni rozmiar tak aby przesyłka zmieściła się w paczkomacie). Dodatkowo powinien wybrać punkt odbioru.
Po wykonaniu wszystkich czynności opisanych powyżej, klient powinien pobrać etykietę przesyłki oraz przejść do szczegółów zwrotu.
Etykietę przesyłki należy umieścić na towarze zapakowanym do zwrotu, następnie należy przekazać towar do punku odbioru wybranego przez klienta.
Użytkownik nie może zarejestrować jednego zwrotu dla wielu zamówień. Każde zamówienie powinno zostać zwrócone indywidualnie w osobnej przesyłce.
Dokonując zwrotu za pośrednictwem systemu sprzedającego z kwoty do zwrotu zostanie potrącony koszt wybranej przez użytkownika formy przesyłki, jeśli zwrot odbywa się na koszt klienta.
Jeżeli użytkownik popełnił błąd podczas wskazywania adresu mailowego, powinien skontaktować się z administratorem sklepu internetowego. Udostępni on wówczas formularz zwrotu w celu realizacji zwrotu metodą tradycyjną.
Jeżeli zwrot jest dokonywany przez klienta mającego adres do doręczeń poza granicami Polski, klient powinien otrzymać formularz zwrotu wraz z towarem. Należy wówczas dokonać zwrotu metodą tradycyjną
Po akceptacji zwrotu przez użytkownik dokonujący zwrotu wybranego zamówienia otrzyma na podany przez siebie e-mail fakturę korygującą.
Po zwrocie dokonanym na koszt klienta, klienta otrzyma Fakturę VAT na kwotę kosztu wysyłki. W przypadku ewentualnych potrąceń dodatkowych za pralnię lub naprawę krawiecką użytkownik otrzyma Fakturę VAT.
V. Cena i formy płatności
Ceny umieszczone na stronie sklepu internetowego przy oferowanym produkcie zawierają podatek VAT i są podawane w złotych polskich. Ceny nie zawierają kosztów przesyłki.
Informacja w zakresie całkowitej wartości zamówienia, w tym kosztów przesyłki, podawana jest klientowi na stronie internetowej po dokonaniu przez klienta wyboru formy płatności i formy dostawy zamówienia.
Klient jest obciążany kosztami wysyłki określonymi w cenniku transportu.
Klient dokonuje zakupu produktu oraz zamówienia usługi dostawy według cen oraz wysokości kosztów dostawy obowiązujących w chwili złożenia zamówienia.
Administrator zastrzega sobie prawo do zmiany cen oraz wysokości kosztów dostawy, w szczególności w przypadku zmiany cenników usług świadczonych przez podmioty realizujące dostawy. Postanowienie to nie dotyczy zamówień już realizowanych lub w odniesieniu do których zostało wysłane do klienta potwierdzenie przyjęcia zamówienia.
VI. Dostawa zamówionych Produktów
Produkt wysyłany jest pod adres wskazany w formularzu zamówienia. Usługodawca poinformuje klienta niezwłocznie o nieprawidłowościach, które mogą uniemożliwić wysyłkę.
Zamówiony produkt dostarczany jest za pośrednictwem poczty lub firm kurierskich. Dostawa zamówionych produktów odbywa się na terytorium Rzeczypospolitej Polski i za granicę.
Dostawy zamówionych produktów realizowane są w terminie około 1-3 dni od dnia otrzymania zamówienia przez sklep internetowy. W przypadku dużej ilości zamówień termin ten może ulec wydłużeniu.
Zaleca się, aby klient, będący jednocześnie konsumentem w rozumieniu art. 221 Kodeksu Cywilnego, w miarę możliwości dokonał sprawdzenia stanu produktu po dostarczeniu przesyłki i w obecności przedstawiciela podmiotu realizującego dostawę (kurier, operator pocztowy, etc.) spisał odpowiedni protokół. Sprawdzenie przesyłki ułatwi i przyspieszy dochodzenie ewentualnych roszczeń od podmiotu odpowiedzialnego w przypadku mechanicznego uszkodzenia przesyłki powstałego w trakcie transportu. W takich sytuacjach zaleca się aby klient skontaktował się w miarę możliwości w jak najszybszym czasie ze sprzedającym.
Klient, który nie jest konsumentem w rozumieniu art.221 Kodeksu Cywilnego, jest zobowiązany do sprawdzenia stanu produktu po dostarczeniu przesyłki i w obecności przedstawiciela podmiotu realizującego dostawę (kurier, operator pocztowy etc.). W przypadku stwierdzenia uszkodzeń mechanicznych przesyłki powstałych w trakcie transportu klient powinien spisać protokół szkody i niezwłocznie skontaktować się ze sprzedawcą.
VII. Gwarancja i procedura reklamacyjna
Jeżeli sprzedana rzecz ma wadę, klient może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, chyba że sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla klienta wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona lub naprawiana przez sprzedawcę albo sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady.
Klient może zamiast zaproponowanego przez sprzedawcę usunięcia wady żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo zamiast wymiany rzeczy żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany przez klienta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez sprzedawcę.
Klient nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada jest nieistotna
Jeżeli jest to niezbędne dla oceny wad fizycznych produkt należy dostarczyć na adres: Prusiek 58 a, 38-504 Prusiek
Sprzedawca odpowiada na zgłoszenie klienta w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jego otrzymania. Nierozpatrzenie zgłoszenia w zakreślonym terminie jest równoznaczne z jego
uwzględnieniem.
IX. Dane osobowe
Administrator, w celu wykonania umowy z klientem, na podstawie art. 6 ust. 1 pkt b RODO, zbiera następujące dane osobowe: imię i nazwisko; ulica; numer domu; numer mieszkania; kod pocztowy; miejscowość; kraj; telefon kontaktowy; e-mail; nazwa firmy; nip. Poza informacją wskazaną poniżej, szczegółowy obowiązek informacyjny w rozumieniu art. 13 RODO wobec klientów podających swoje dane osobowe jest wykonywany przez administratora przy wejściu przez klienta na jego stronę internetową.
W trakcie rejestracji w sklepie internetowym wyraża zgodę na przetwarzanie przez administratora danych osobowych w celu przesyłania informacji marketingowych. Zgoda na przetwarzanie danych w tym celu jest dobrowolna.
Odbiorcą danych osobowych klientów będą podmioty świadczące na rzecz administratora usługi- na zasadzie powierzenia przetwarzania danych, w szczególności zaś kurier dostarczający przesyłki do klientów.
Dane osobowe klientów nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej.
Dane osobowe klientów są przechowywane przez administratora do czasu wykonania zawartej umowy oraz w celach księgowych –zgodnie z przepisami prawa, a także do momentu usunięcia przez klienta konta na stronie internetowej administratora.
Klientowi przysługuje prawo dostępu do swoich danych osobowych, prawo do żądania poprawienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania tych danych, prawo do przenoszenia danych.
Klientowi przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzoru, gdy uzna, iż przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy.
X. Postanowienia końcowe
Administrator zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian regulaminu z ważnych przyczyn, w szczególności takich jak: zmiany sposobów płatności i dostaw, zmiany zakresu , odpłatności lub formy świadczonych usług, zmiany danych administratora – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego regulaminu.
Wszelkie treści zamieszczone w sklepie internetowym nie pochodzące od klienta lub innych dostawców, korzystają z ochrony przewidzianej dla praw autorskich i są wyłączną własnością sprzedawcy. Wykorzystywanie tych treści bez pisemnej zgody sprzedawcy może skutkować odpowiedzialnością cywilną oraz karną.
Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem ogłoszenia go na stronie internetowej sklepu internetowego.
Jeżeli w czasie, jaki upłynął od ostatniego logowania nastąpiła zmiana regulaminu sklepu, klient akceptuje lub nie jego postanowienia po zmianach. W przypadku braku akceptacji warunków regulaminu, w szczególności po wprowadzeniu jego zmian, zakupy w sklepie internetowym nie są możliwe. Klientowi, który nie akceptuje wprowadzonych w regulaminie zmian przysługuje uprawnienie do usunięcia konta w każdym czasie.
W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem zastosowanie znajdą właściwe przepisy prawa obowiązujące na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, a w szczególności: ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku – Kodeks Cywilny (Dz. U. nr 16, poz. 93 ze zm.), ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta, RODO.
Spory wynikające ze stosowania niniejszego regulaminu i w związku z wykonywaniem zawartych umów między usługodawcą a klientami, będą rozpatrywane przez Sąd właściwy według przepisów o właściwości rzeczowej i miejscowej zgodnie z ustawą z dnia 17.11.1964 r. Kodeks postępowania cywilnego (Dz.U. nr 43 poz. 296 ze. zm.).
W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem zastosowanie znajdą właściwe przepisy prawa obowiązujące na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, a w szczególności: ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku – Kodeks Cywilny (Dz. U. nr 16, poz. 93 ze zm.), ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta, RODO.